Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozhodování soudu o výchově dítěte z pohledu vybraných institutů občanského práva
Mazur, Jiří ; Salač, Josef (vedoucí práce) ; Švestka, Jiří (oponent)
Rozhodování soudu o výchově dítěte z pohledu vybraných institutů občanského práva - abstrakt diplomové práce Výchova dítěte je jedním ze základních institutů rodičovství. Tato práce je zaměřena na aspekty tohoto institutu předjímané v ustanoveních § 26 a § 50 zákona č. 94/1963 Sb., o rodině, upravujících rozhodování soudu o svěření dětí do výchovy v souvislosti s rozvodem manželství nebo rozchodem rodičů. S ohledem na skutečnost, že s účinností "nového občanského zákoníku", zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dojde k datu 1. 1. 2014 ke zrušení stávající právní úpravy zákonem o rodině, je tato práce zaměřena také na relevantní právní úpravu obsaženou v tomto novém kodexu civilního práva. Po formální stránce je diplomová práce členěna do šesti kapitol. V první kapitole vymezuji prameny práva a základní pojmy, porovnávám dosavadní právní úpravu rozhodování soudu o svěření dítěte do výchovy s právní úpravou, která teprve vstoupí v účinnost, podrobněji pak aplikaci soudy právní úpravy svěření dítěte do výchovy rodičů v souvislosti s rozvodem manželství nebo rozchodem rodičů. Druhá kapitola je věnována přehledu stávající hmotněprávní úpravy, třetí kapitola pak úpravě obsažené v novém kodexu. Čtvrtá kapitola obsahuje přehled procesní úpravy a relevantních institutů. Pátá kapitola je cele soustředěna na...
Neslyšící rodiče a výchova jejich slyšícího dítěte
Jonášová, Marina ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Tato práce se zaměřuje na neslyšící rodiče a výchovu jejich slyšících dětí. Rozebírá téma sluchového postižení, jeho důsledky a formy komunikačních systémů nebo kompenzací sluchu, které mohou osoby s tímto handicapem využívat. Dále se věnuje tématu Neslyšících a CODA jedinců a rozebírá rodinu tvořenou rodičem nebo rodiči s postižením a slyšícími dětmi. V poslední kapitole práce představí výzkumné šetření, v němž se devět informantů z šesti rodin prostřednictvím strukturovaného rozhovoru sdílí o svých zkušenostech s výchovou svých slyšících dětí. Otázky rozhovoru byly rozčleněny do devíti tematických okruhů, získaná data byla následně analyzována. Výstupem práce jsou dílčí závěry a doporučení, která se týkají jak samotných rodičů, tak i škol, lékařů a organizací, které se věnují neslyšícím. KLÍČOVÁ SLOVA CODA, Neslyšící, Neslyšící rodiče, sluchové postižení, slyšící dítě Neslyšících rodičů, výchova dítěte 1
Logoterapeutické hodnoty ve výuce žáků 2. stupně ZŠ
MODRÁČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá psychologickým směrem logoterapie. Její teoretická část seznamuje s jejím vznikem, vývojem a obsahem, v podobě logoterapeutických hodnot. Tyto hodnoty jsou podrobně rozpracovány tak, aby je byl schopen pochopit žák 2. stupně ZŠ. Dále uvádí shrnutí stupně vývoje, odpovídající věkové kategorii žáků na 2. stupni ZŠ, jak v rámci tělesné a psychické, tak noologické. Praktická část obsahuje implementaci logoterapeutických hodnot do výchovy a vzdělávání žáků na 2. stupni ZŠ do Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělání. Jedná se o zařazení lásky, víry, naděje, smrti, utrpení a viny tak, jak jí chápe logoterapie, do předmětu Etická výchova nebo průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova.
Rozhodování soudu o výchově dítěte z pohledu vybraných institutů občanského práva
Mazur, Jiří ; Salač, Josef (vedoucí práce) ; Švestka, Jiří (oponent)
Rozhodování soudu o výchově dítěte z pohledu vybraných institutů občanského práva - abstrakt diplomové práce Výchova dítěte je jedním ze základních institutů rodičovství. Tato práce je zaměřena na aspekty tohoto institutu předjímané v ustanoveních § 26 a § 50 zákona č. 94/1963 Sb., o rodině, upravujících rozhodování soudu o svěření dětí do výchovy v souvislosti s rozvodem manželství nebo rozchodem rodičů. S ohledem na skutečnost, že s účinností "nového občanského zákoníku", zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dojde k datu 1. 1. 2014 ke zrušení stávající právní úpravy zákonem o rodině, je tato práce zaměřena také na relevantní právní úpravu obsaženou v tomto novém kodexu civilního práva. Po formální stránce je diplomová práce členěna do šesti kapitol. V první kapitole vymezuji prameny práva a základní pojmy, porovnávám dosavadní právní úpravu rozhodování soudu o svěření dítěte do výchovy s právní úpravou, která teprve vstoupí v účinnost, podrobněji pak aplikaci soudy právní úpravy svěření dítěte do výchovy rodičů v souvislosti s rozvodem manželství nebo rozchodem rodičů. Druhá kapitola je věnována přehledu stávající hmotněprávní úpravy, třetí kapitola pak úpravě obsažené v novém kodexu. Čtvrtá kapitola obsahuje přehled procesní úpravy a relevantních institutů. Pátá kapitola je cele soustředěna na...
Výchova k partnerství a rodičovství
Lukáčová, Monika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Daná bakalářská práce se zabývá partnerstvím a rodičovstvím. Jejím cílem je blíže představit tyto instituce v interdisciplinárních souvislostech (zejména z hlediska pedagogiky, psychologie, sociologie, ale i biologie, práva a filosofie) s důrazem na jejich současné proměny a význam pro osobnost dítěte i dospělého. Ukazuje též možné cesty prevence škodlivých následků ve vývoji dítěte prostřednictvím výchovy k partnerství a rodičovství a výchovy k psychické odolnosti.
Výchova dítěte partnery stejného pohlaví
PĚTNÍKOVÁ, Alena
Práce se zabývá výchovou dítěte partnery stejného pohlaví a pohledem společnosti na tuto problematiku. Teoretická část charakterizuje homosexualitu obecně, homosexualitu z pohledu křesťanství a zákon o registrovaném partnerství. Dále popisuje rodinu a výchovu dítěte v ní. Zabývá se také vývojem pohlavní identity a rodovými rolemi, zejména jaký vliv má na tento vývoj složení rodičovského páru. Teoretickou část uzavírá kapitola o výchově dítěte partnery stejného pohlaví, ve které jsou také popsány některé možnosti složení rodin s homosexuálními rodiči. Praktická část obsahuje dotazník, který se zabývá pohledem společnosti na homosexualitu a výchovu dítěte homosexuálními páry. Mezi přílohami je zařazen rozhovor s osobou, která je vychovávána párem stejného pohlaví.
Používání trestů a odměn ve výchově dětí
NEDBALOVÁ, Martina
Hlavním předmětem zájmu této práce jsou formy odměn a trestů a jejich nejčastější využití při výchově dětí jejich rodiči. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na uvedení nejdůležitějších odborných poznatků a vymezení pojmů, které se k dané problematice vztahují. Věnuje se souvislostem výchovy a výchovných koncepcí, stejně jako výchovným stylům v rodině. Rovněž jsou zde popsána různá pojetí odměn a trestů. Praktická část práce je postavena na dotazníkovém šetření. Prostřednictvím výzkumných otázek bylo zjišťováno, jaké odměny a tresty se ve společnosti vyskytují, s jakou četností a jak děti tyto odměny a tresty vnímají. Zjištěné výsledky jsou uvedeny v tabulkách a grafech, konfrontovány s literaturou a okomentovány.
PROHLOUBENÍ VZTAHU K RITUÁLU A TRADICI SKRZE VÝTVARNOU HRU (MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK) VE ŠKOLNÍ DRUŽINĚ PŘI ZÁKLADNÍ ŠKOLE WALDORFSKÉ A MATEŘSKÉ ŠKOLE ČESKÉ BUDĚJOVICE O.P.S.
MARKOVÁ, Dana
Práce je zaměřená na rozvoj vztahu k rituálům a tradicím skrze výtvarnou hru pro děti mladšího školního věku ve školní družině. První kapitola pojednává o dítěti a jeho vstupu do školy, dále se zabývá otázkou výchovy včera a dnes, jaký vliv má na dítě vstup do školy, a mladším školním věkem a jeho některými specifiky. Další součástí první kapitoly je téma volného času a obsahu výuky mimo vyučování. V závěru první kapitoly je celkové shrnutí o tom, jak je důležité se dětem náležitě věnovat a nezanedbávat jejich výchovu. Druhá kapitola popisuje waldorfské školy všeobecně, jak vlastně waldorfské školy vznikly, kdo je jejich zakladatelem a jaká mají svá specifika. Je také zaměřena na popis Základní školy waldorfské a mateřské školy České Budějovice o.p.s. Třetí kapitola pojednává o školní družině při ZŠW a MŠ ČB, o jejím harmonogramu a denním programu a zda naplňuje podmínky pro správné trávení volného času dětí. Čtvrtá kapitola popisuje motivaci jako takovou, dále vnější a vnitřní motivaci a vzájemně je spolu porovnává a dále se zabývá podmínkami pro udržení vnitřní motivace. Tématem páté kapitoly je výtvarná hra a nastínění vývoje dětské kresby především u dětí mladšího školního věku. Šestá kapitola je o pojmech tradice a rituály. Jaké tradice a rituály provázely lidstvo dříve a jaké dnes. Kdy je ten nejvhodnější věk dítěte pro první seznámení s tradicemi a rituály. Pojednává též o tradicích a rituálech, která jsou součástí ZŠW a MŠ ČB. Tyto tradice a rituály jsou shrnuty v tabulce, která obsahuje období, kdy se jednotlivé tradice konají, jejich název, stručný popis a také to, jaké jsou možnosti tvořivých činností a her k jednotlivým slavnostem. V sedmé kapitole je popsán adventní čas a s ním spojené zvyky a pranostiky. Jak lze s dětmi vytvořit zajímavou adventní výzdobu místo kupovaných dekorací. Jak vznikl adventní kalendář, proč je vhodné jej dětem pořídit a ještě lépe ho vyrobit. A jaké se k adventnímu období váží pranostiky. Dále následuje praktická část. Osmá kapitola je o popisu způsobu práce se svěřenými dětmi a o motivaci dětí k požadované činnosti, jaký způsob motivace je pro ně nejvhodnější. V deváté kapitole je tématem popisem adventních jarmarků na waldorfských školách a proč se vlastně tyto jarmarky konají. Desátá kapitola se věnuje praktickým příkladům výrobků na adventní jarmark, které prohlubují skrze výtvarnou hru vztah k této tradici. Tyto výrobky vyráběly dětmi společně s vychovatelkami ve školní družině při ZŠW a MŠ ČB. V poslední jedenácté kapitole je zhodnocení průběhu osmého adventního jarmarku ZŠW a MŠ ČB.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.